Czy można jeść słodycze?

Niemal wszyscy dietetycy i lekarza nie zalecają spożywania słodyczy. Zawierają one tzw. puste kalorie, które nie są wykorzystywane przez organizm. Słodycze nie zawierają żadnych składników odżywczych poza cukrami prostymi. Organizm odkłada je jako materiał zapasowy w postaci tkanki tłuszczowej.

Z tego powodu nadmierna konsumpcja słodkości powoduje otyłość i powiększenie obwodu w pasie. Wiele osób nie wyobraża sobie jednak dnia bez słodkości. Smak słodki dostarcza przyjemności, dlatego trudno odmówić sobie kolejnego ciasta czy batonika. Istnieją jednak zdrowsze odpowiedniki słodyczy. Należą do nich owoce suszone.

Suszone figi, daktyle czy morele z powodzeniem mogą zastępować popularne słodycze. Pomimo dużej zawartości cukrów posiadają także wiele wartościowych składników odżywczych. Jednym z nich jest błonnik. Wykazano, że suszone owoce zawierają znaczne ilości błonnika, dlatego stanowią zdrową, słodką przekąskę. Ponadto suszone owoce to również bogactwo witamin i składników mineralnych.

Jeśli mamy słabość do czekolady najlepiej wybierać jej gorzką wersję. Zawiera najmniejszą ilość cukru w porównaniu do mlecznej czy białej czekolady. W gorzkiej czekoladzie znajduje się spora ilość kakao, który wpływa na charakterystyczny smak. Ponadto taka czekolada zawiera także duże ilości magnezu oraz antyoksydantów. Słodycze najlepiej spożywać do godzin popołudniowych.

Zjedzenie słodyczy sprawia, że w organizmie znajdują się znaczne ilości cukrów. Wówczas często mamy problem z zaśnięciem. Z tego powodu jedzenie słodyczy wieczorem nie jest dobrym pomysłem.

www.cztery-strony.pl